OVIH 5 vitamina i minerala su vam “neophodni” u JESENJIM DANIMA: “Štite od virusa i čuvaju ZDRAVLJE”…

Stručnjaci su otkrili koji vitamini i minerali su posebno potrebni našem organizmu tokom jeseni i zime i kako da sprečimo njihov nedostatak.

Sa dolaskom jeseni smo podložniji virusima i prehladama, a sposobnost tela da se odrani od virusa i bakterija opada, bez obzira na to što smo tokom leta konzumirali dosta voća i povrća.

Kao posledica toga, javljaju se česte tegobe, hronični umor, prehlade i druge bolesti. Prema rečima dijetetičarke Ane Timofejeve, za to je kriv nedostatak određenih hranljivijih materija.

“Zbog nedostatka samo pet osnovnih nutrijenata mogu da se jave određeni zdravstveni problemi, od lakših tegoba do pogoršanja hroničnih bolesti”, objasnila je dijetetičarka.

Ovi problemi mogu da se spreče ako znate koji vitamin i minerali nedostaju vašem telu i potrudite se da nadomestite ove deficite. Stoga, donosimo vam pet najvažnijih vitamin i minerala koje bi trebalo pojačano da unosite tokom jeseni i zime.

Vitamin C: Nedostatak ovog vitamina se manifestuje opštom slabošću, umorom, čestim prehladama i pojačanim krvarenjem desni. Problem ćete rešiti ako povećate unos agruma, jabuka i paprika.

Vitamin D: Simptomi nedostatka su: poremećaj sna, nedostatak snage tokom dana, češća pojava karijesa na zubima, kao i prekomerno znojenje.

Važno je da shvatite da je nivo hormona od 60-80 ng/ml dovoljan da bi ljudsko telo normalno funkcionisalo. Ako je vaš rezultat ispod 60, onda morate da “delate”. Preporuka je da uzimate suplemente vitamina D.

Cink: Prisustvo cinka u telu je neophodno za enzim uključen u razmenu gasova, kao i za formiranje hemoglobina.

Ako imate nedostatak ove supstance, konsultujte se sa lekarom koji suplementi su najbolja alternativa. Ali, budite strpljivi, da bi se nadomestio nedostatak ove materije u telu potrebno je da prođe vreme.

Bakar: Bakar je neophodan za pravilno funkcionisanje štitne žlezde. Dnevna norma je 3 mg. Da nadomestite deficit pomoći će vam sledeće namirnice: kikiriki, leblebije, heljda, bosiljak i beli luk.

Gvožđe: Nedostatak gvožđa se manifestuje pojavom anemije, a čiji su simptomi bleda koža, gubitak kose, lomljivi nokti, usne koje su praktično bezbojne i ekstreman umor tokom celog dana.

Važno je da znate da samo lekar treba da odabere koji preparat gvožđa možete da uzimate. Pored suplemenata, pomoći će i ako pijete sok od nara, jedete govedinu i džigericu.

Piše: Mondo, prenosi: Prva.

error: Sadržaj je zaštićen !!