“KOKOSOVO ulje u odnosu na MASLINOVO ulje” – Koje je zdravije za srce…

Ako ste zabrinuti za zdravlje vašeg srca ili brinete o nekome sa srčanim oboljenjima, onda je ključno da izaberete hranu koja je zdrava za taj organ.

Čak i dok birate ulja za kuvanje, trebalo bi da budete dobro informisani i svesni štetnih komponenti prisutnih u određenim uljima.

Američka zdravstvena asocijacija (AHA) preporučuje prelazak na ulja koja imaju malo zasićenih masti i velike količine mononezasićenih i polinezasićenih masti, koje su takođe poznate kao zdrave ili “dobre” masti.

Uloga zdravih masti: Prema američkoj zdravstvenoj asocijaciji, postoje četiri glavne dijetetske masti u hrani.

“Loše masti”, koje se sastoje od zasićenih i trans masti, imaju tendenciju da budu čvrste na sobnoj temperaturi (poput putera), dok su mononezasićene i polinezasićene masti uglavnom tečne (kao ulje uljane repice).

Za razliku od nezdravih zasićenih masti, dobre masti pomažu u snižavanju krvnog pritiska i nivoa holesterola u telu, samim tim smanjujući rizik od srčanih bolesti i moždanog udara.

Takođe snižavaju trigliceride povezane sa srčanim oboljenjima i bore se protiv upale. Neki od boljih izvora “dobrih” mononezasićenih masti su: maslinovo ulje, ulje uljane repice, kikirikija i susama.

Koliko je zdravo maslinovo ulje: Maslinovo ulje je izuzetno zdravo ulje za kuvanje. Dobijeno od maslina, ima veoma malo zasićenih masti i izuzetno je bogato dobrim mastima (mononezasićene masti), dok sadrži druge esencijalne hranljive materije.

Zdravo ulje za kuvanje sadrži 14% zasićenih ulja, 11% polinezasićenih, kao što su omega-6 i omega-3 masne kiseline, i 73% mononezasićenih masti.

Preovlađujuća masna kiselina u maslinovom ulju naziva se oleinska kiselina, koja pomaže u smanjenju upala. Štaviše, maslinovo ulje takođe ima velike količine antioksidativnih svojstava koja mogu smanjiti rizik od hroničnih bolesti.

Da li je kokosovo ulje bolje od maslinovog ulja: Baš kao što se maslinovo ulje ekstraktuje iz maslina, kokosovo ulje se ekstraktuje iz kokosa. To je tropsko ulje za koje se zna da ima nekoliko zdravstvenih prednosti.

Od antimikrobnog dejstva, do ubrzavanja procesa sagorevanja masti, kokosovo ulje se može pokazati korisnim na mnogo načina na individualnom frontu. Međutim, u odnosu na maslinovo ulje, kokosovo ulje nema velike šanse – posebno u pogledu zdravlja i ishrane.

Ulje kokosa se generalno klasifikuje kao zasićena mast, vrsta nezdrave masti za koju se kaže da povećava rizik od srčanih oboljenja. Sadrži 80 do 90 posto zasićenih masti, što znači da kašika kokosovog ulja sadrži oko šest puta više zasićenih masti od maslinovog ulja – kažu stručnjaci.

Kokosovo ulje u odnosu na maslinovo ulje: Šta je zdravije za srce: Kada je u pitanju jestivo ulje koje je zdravo za srce – maslinovo ulje je mnogo bolje od kokosovog ulja i mnogih drugih ulja koja se koriste u kuvanju.

Ukratko, maslinovo ulje snižava LDL (loš) holesterol i rizik od srčanih bolesti, za razliku od kokosovog ulja, koje ima visoku količinu zasićenih masti – za koje je poznato da povećavaju rizik od srčanih oboljenja.

Maslinovo ulje je takođe sastavni deo uravnotežene ishrane poput mediteranske dijete – koja smanjuje rizik od dijabetesa tipa 2 i određenih karcinoma.

Izvor: Timesofindia.indiatimes.com, prenosi: Prva.rs

error: Sadržaj je zaštićen !!