“KAKO možete da potpomognete lučenje HORMONA SREĆE” – Uradite ove lake i jednostavne STVARI…

Dopamin, oksitocin, serotonin i endorfin spadaju u grupu “hormona sreće”.

Oni nam pomažu da se osećamo bolje i budemo raspoloženi. Lučenje ovih hormona može Se pojačati i podstaći različitim aktivnostima. Dopamin je “hormon motivacije” ili nagrade koji nam pruža fokus i želju da budemo produktivni.

Njegovo lučenje možete podstaći tako što ćete uraditi nešto što odlažete duže vreme. Aktivnosti koje mogu podstaći lučenje ovog hormona jesu fizička aktivnost, tretman, sređivanje, uživanje u jelu i generalno briga o sebi.

“Hormon ljubavi” ili oksitocin najviše se oslobađa u trenutku orgazma. Pored toga, kada osetimo “leptiriće u stomaku” za to je zaslužan oksitocin.

Aktivnosti kojima možete podstaći lučenje ovog hormona jesu grljenje voljenih osoba, igranje i maženje sa kućnim ljubimcem, kao i provođenje vremena sa bebama.

Serotonin je “hormon sreće” koji je od velikog značaja za naše mentalno i fizičko zdravlje. Nedostatak ovog hormona jedan je od čestih uzorčnika depresije.

Aktivnosti koje mogu podstaći u lučenje “hormona sreće” su meditacija, trčanje, botavak na suncu, šetnja prirodom, vožnja bicikla, plivanje, meditacija. Endorfin spada u prirodne analgetike i on izaziva osećaj euforije.

Aktivnosti koje mogu podstaći njegovo oslobađanje u organizmu jesu gledanje komedija, vođenje ljubavi, konzumacija tamne čokolade, vežbanje, gledanje komedija i sličnih sadržaja – kao i vežbanje i fizička aktivnost.

Piše: Magazin Novosti, prenosi: Prva.

error: Sadržaj je zaštićen !!