“JAČAJU imunitet, krvne sudove, čuvaju KOSTI” – Zdravstene prednosti KESTENJA…

Pečeno kestenje miriše ulicama u toku jeseni i podseća nas na topli dom i detinjstvo. Osim toga, ovi orašasti plodovi su pravi dar prirode – zdravi i hranljivi.

Kestenje sadrži malo masti i uglavnom sadrži složene ugljene hidrate. To naravno nikako ne znači da je manje zdrava hrana od, na primer, oraha ili lešnika.

Izvor vlakana: Samo 10 pečenih kestena obezbediće vam 17% dnevne doze vlakana koji su neophodni za zdravu probavu.

Vlakna koja se nalaze u biljnoj hrani poput orašastih plodova utiču na snižavanje nivoa LDL (ili “lošeg”) holesterola i doprinose održavanju telesne težine.

Stabilan izvor energije: Pošto sadrži složene ugljene hidrate, naše telo ih polako vari, što mu obezbeđuje stavilan izvor energije. Hrana bogata vlaknima i složenim ugljenim hidratima ne remeti nivo šećera u krvi, tačnije smanjuje potencijalne skokove insulina.

Jača imuni sistem, krvne sudove i kosti: Osim složenih ugljenih hidrata, kesten sadrži vitamin C koji doprinosi jačanju imunološkog sistema, ali i krvnih sudova, formiranju hrskavice, mišića. Štiti ćelije od oksidativnog stresa i pomaže u apsorpciji i skladištenju gvožđa.

Kesten sadrži i bakar, koji ima važnu ulogu u očuvanju krvnih sudova, nerava, imunološkog sistema i kostiju. 10 pečenih kestena obezbeđuje 21% preporučene dnevne potrebe za ovim mineralom.

Piše: Srbija danas, prenosi: Prva.

error: Sadržaj je zaštićen !!