DINJA je uvijek pravi IZBOR; Kad vidite koliko kalorija sadrži – ješćete je kao “LUDI”…

Dinja je u letnjoj sezoni prilično popularna. Iako se pod pojmom dinja u nekim krajevima naziva lubenica – dinja je žuta.

Dinje su kao i lubenice bogate vodom, sadrže malo kalorija i brojne vitamine i minerale. Odlične su za lenje osveženje, mogu pomoći protiv umora i brži oporavak tela nakon umora.

Dinja kalorije: Koliko kalorija ima dinja? Da li dinja deblja? Dinja je voće koje sadrži visok udeo vode te samo 38 kalorija na 100 grama.

S obzirom da sadrži oko 90% vode, ona je zasitno voće kojim se unosi malo kalorija. Uz to dinja ima diuretičke sposobnosti što je čini dobrim izborom na dijeti.

Dnevno je jedna porcija od 150 grama dinje dovoljna. No, 150 grama dinje su su 2 šnite dinje – te bi trebalo obratiti pažnju na količinu.

Koliko dinje dnevno: Dnevna porcija dinje se smatra 150 grama. Unos dnevne porcije od 150 grama znači unos 57 kalorija.

U sezoni se mogu dnevno konzumirati i dve porcije dinja, ali bi optimalno bilo vrstiti dinju u pravilnu i raznovrsnu ishranu i kombinovati s drugim voćem.

-Dinja se jede sveža, nakon što se odvoji kora i semenke. Dobro se slaže s brojnim voćem te se može koristiti u voćnim salatama kao i u smutijima.

-Dinja sadrži brojne minerale, vitamine, antioksidanse… Ističe se kalijum, ali i vitamin C i folati.

-Bogata je beta karotenom. Beta karoten je koristan protiv slobodnih radikala, ima antioksidativno delovanje, te pomaže očuvanju vida.

-Dinja može djelovati antitumorski i antioksidativno u telo, te može pomoći u zaštiti organizma od ubrzanog hroničnog starenja.

-Dinja može pomoći u snižavanju krvnog pritiska, a tome posebno doprinosi kalijum iz dinje, potopomaže uklanjanje viška vode iz organizma, kao i posredno na povišen krvni pritisak odnosno na njegovo snižavanje.

Sadržaj vitamina C kao i drugih vitamina pozitivno deluje na jačanje imunološkog sistema organizma.

-Istovremeno podstiče proizvodnju kolagena.

-S obzirom da sadrži beta karoten dinja potiče proizvodnju melanina koji je odgovoran za tamnjenje kože te zaštiti od štetnog UV zračenja.

-Dinja: nutritivne vrednosti.

-Dinja sadrži 38 kalorija na 100 grama.

-Vode: dinja sadrži 90 grama na 100 grama dinje.

-Bjelančevina: dinja sadrži 0,8 grama na 100 grama dinje.

-Masti: dinja sadrži 0,18 grama na 100 grama dinje.

-Ugljikohidrata: dinja sadrži 8,6 gram na 100 grama dinje.

-Vlakana: dinje sadrže 0,8 grama na 100 grama dinje.

-Šećera: dinja sadrži 7,8 grama na 100 grama dinje.

-Kalcija: dinja sadrži 9 miligrama na 100 grama dinje.

-Željeza: dinja sadrži 0,3 miligrama na 100 grama dinje.

-Magnezija: dinja sadrži 13 miligrama na 100 grama dinje.

-Fosfora: dinja sadrži 17 miligrama na 100 grama dinje.

-Kalija: dinja sadrži 157 miligrama na 100 grama dinje.

-Natrija: dinja sadrži 30 miligrama na 100 grama dinje.

-Cinka: dinja sadrži 0,4 miligrama na 100 grama dinje.

-Bakra: dinja sadrži 0,08 miligrama na 100 grama dinje.

-Mangana: dinja sadrži 0,04 miligrama na 100 grama dinje.

-Selena: dinja sadrži 1,7 mikrograma na 100 grama dinje.

-Vitamina C: dinja sadrži 10 miligrama na 100 grama dinje.

-Tiamina: dinja sadrži 0,04 miligrama na 100 grama dinje.

-Riboflavina: dinja sadrži 0,02 miligrama na 100 grama dinje.

-Nijacina: dinja sadrži 0,6 miligrama na 100 grama dinje.

-Vitamina B6: dinja sadrži 0,04 miligrama na 100 grama dinje.

-Folata: dinja sadrži 14 miligrama na 100 grama dinje.

-Vitamina A, RAE: dinja sadrži 232 mikrograma na 100 grama dinje.

-Vitamina K: dinja sadrži 2,7 mikrograma na 100 grama dinje.

-Beta karotena: dinja sadrži 2780 mikrograma na 100 grama dinje.

-Luteina i zeaksatina: dinja sadrži 32 mikrograma na 100 grama dinje.

Izvor: Covermagazin, prenosi: Espreso

error: Sadržaj je zaštićen !!